تعقیب نماز
 
 


مسجد خیابان رودکی تهران (سلسبیل)

تعقیب نماز

تعقیب نماز

مسأله 1122

 مستحب است انسان بعد از نماز مقداری مشغول تعقیب یعنی خواندن ذكر و دعا و قرآن شود . و بهتر است پیش از آن كه از جای خود حركت كند و وضو و غسل و تیمم او باطل شود ، رو به قبله تعقیب را بخواند و لازم نیست تعقیب بعربی باشد ، ولی بهتر است چیزهائی را كه در كتابهای دعا دستور داده‌اند بخواند ، و از تعقیب‌هائی كه خیلی سفارش شده است ، تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها است كه باید به این ترتیب گفته شود : 34 مرتبه الله اكبر ، بعد 33 مرتبه الحمد لله بعد از آن 33 مرتبه سبحان الله و میشود سبحان الله را پیش از الحمد لله گفت ولی بهتر است بعد از الحمد لله گفته شود .

 مسأله 1123

 مستحب است بعد از نماز ، سجده شكر نماید و همین قدر كه پیشانی را بقصد شكر بر زمین بگذارد كافی است ، ولی بهتر است صد مرتبه یا سه مرتبه یا یك مرتبه ، شكرا لله یا شكرا یا عفوا بگوید ونیز مستحب است ، هر وقت نعمتی به انسان میرسد یا بلائی از او دور میشود سجده شكر بجا آورد .

 صلوات بر پیغمبر

 مسأله 1124

 هر وقت انسان اسم مبارك حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم مانند محمد و احمد ، یا لقب و كنیه آنجناب را مثل مصطفی و ابو القاسم بگوید یا بشنود ، اگر چه در نماز باشد ، مستحب است صلوات بفرستد .

 مسأله 1125

 موقع نوشتن اسم مبارك حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم مستحب است صلوات را هم بنویسد ونیز بهتر است هر وقت آن حضرت را یاد میكند صلوات بفرستد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: احکام، احکام شرعي نماز، ،
:: برچسب‌ها: احکام شرعی نماز , تعقیبات نماز,
نویسنده : حمید داودی راد
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1391